onsdag 5 maj 2010

Det rullar på...

Dagarna här hemma rullar på...

Idag har jag varit till barnmorskan (håll tummarna för att det var sista gången!) och allt såg bra ut. Blodvärdet var fortfarande för lågt, men hade börjat stiga lite så jag skulle bara fortsätta med Niferex och järnrik mat.
Idag var det en riktigt pigg och allert bebis där inne, så hjärtljuden låg på 160 istället för 134(?) som förra gången.
Förrutom barnmorskebesöket har det inte hänt så mycket idag...en sväng till lekparken med Z, älgstek till middag och nu lite tvätt och stök innan läggdags.

Igår var jag en sväng på stan med min mamma...alltid lika skoj! :P
Jag hittade en tröja för 249:-, men när jag kom till kassan fick jag reda på att det var rea på den...sweet, reapriset var 49,90:-!
Annars så var det bara mamma som shoppade, både till bebisen och till Zack. Tack mamma!

Oj, märkte just att sonens 5 minuters tv-tittande innan läggdags har blivit 15 minuter...bäst att göra något åt det.
Ha det bra!

Ps. Zack har förresten sagt att bebisen kommer på måndag...hoppas verkligen att han har rätt!

3 kommentarer:

malin sa...

Håller tummarna inför förlossningen och vem vet om måndag:)!!

Linda sa...

Håller båda tummarna för att eran lilla bebis tittar ut snart! Nu är det nära!! =) De är nog en liten tjeja som ligger och myser där inne..;) Lycka till nu och jag längtar så att se de lilla underverket! Många Bamse Kramar från oss =)

Frideli sa...

Jag tror fortfarande ocksa, precis som Linda, att det ar en liten tos dar inne. Och Zack ska nog ha ratt, mandag it is! Sa spannande! Jag langtar sa, for eran skull! Kanns sa kul att fa ett litet "syskonbarn" till! Puss och Kram.. forresten.. algstek, det lat verkligen mumma!!