tisdag 3 februari 2009

En liten sjukling i vårt hus

Vaknade imorse, som vanligt, av att Zack kom in i vårt sovrum och sa "Mamma göra flaskan nu". Han verkade pigg och glad och ville ligga och se barnprogram. Men efter att M åkt till jobbet blev han helt plötsligt väldigt gnällig och kurade ihop sig både i sängen och på soffan. Jag frågade om han hade ont nånstans, men njae, fick inget konkret svar. Vi fortsatte mysa och då kunde jag rent känna hur han blev varmare och varmare, så inom 20 minuter hade han nästan 40 graders feber :( Han hade säkert en massa värk i kroppen...brukar i alla fall jag ha när jag får hög feber.

Hela förmiddagen ägnades i soffan med lilleman halvsovandes på magen och när jag var tvungen att fara till jobbet, så kom mina föräldrar och tog över. När Micke kom hem var han fortfarande liggandes och väldigt varm, så imorgon blir jag hemma. Är han lika risig då, så blir det att ringa VC och kolla så att det inte är öronen igen.

Återkommer imorgon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi hoppas allt vi bara kan att det inte ska vara öronen igen och att Zack ska bli frisk snart!! Massa kramar från oss här borta