måndag 27 april 2009

Helgen

Har haft en riktigt rolig, ledig helg! Iofs så är väl de flesta lediga helger roliga, men just den här helgen har varit fullspäckad vilket gör det extra roligt.

Började med IKEA i lördags...
Busstur tillsammans med Frida, så det blev en massa skratt och en del shopping. Köpte mest sängkläder, både till mig & M och till Zack. Sen blev det även lite kökssaker och lite godis från Candy World. För visst var det liiite godis vi köpte Frida?! :P

I söndags åkte jag, M och Z upp till Rosvik och hämtade Zacks nya säng, åkte förbi stugan i Lillkågeträsk på hemvägen och lämnade en annan säng, sen åkte vi hem och började slipa.
Och idag har jag köpt färg och målat första varvet på sängen. Zack är jättestolt över sin nya stooora säng och berättar glatt för alla att när man börjar sova i den, så måste man sluta med tutten. Ska bli spännande att se hur det går med det...sluta ska han, frågan är bara hur mycket gnäll och gråt det kommer att bli.

Hade även väldigt trevligt besök idag av min vän Lisa som jag inte träffat på över 2 år. Vet inte exakt när vi sågs sist, men jag vet att jag var gravid och det var ju ett bra tag sedan jag var det.
Hon hade ju aldrig träffat Zack eller sett vart vi bor, så då kom hon hit och vi drack lite kaffe och satt och snackade. Hoppas bara vi hinner ses nån mer gång (förutom på klassfesten) innan hon åker tillbaka till Kanada.

Nu ska jag sätta mig i soffa och slappa lite innan det blir läggdags.
Ha det bra!

1 kommentar:

Frida sa...

JO, men såååå mycket godis var det inte.. Trodde det var mer, men såg just på kvittot att det "bara" var 1,3 kilo. Plus det andra... Kul var det iaf! Kram!!