tisdag 4 september 2007

Tillbaka till vardagen

Nu är semestern slut och vardagen har börjat ta form. Renovering pågår i huset och nästa vecka går jag tillbaka till jobbet. Känns faktiskt rätt skönt efter att ha varit ledig i ca. 8 månader.

Zack blir 7 månader imorgon och idag har vi varit på BVC. Vågen stannade på 8385 g. och han mätte 73,5 cm. Rätt lång och smal, men nu följer då vikten en stadig kurva.
Framstegen har haglat i sommar. Det började kring midsommar...då blev han helt plötsligt mycket stadigare och började sitta utan stöd samt kräla sig fram på golvet. Härlig stil som liknar militärens sätt att ta sig fram liggandes på marken.
2 tänder har tittat fram, de främsta i underkäken.
De senaste 2 veckorna har han börjat krypa "normalt" (händer och knän), men försöker sig även på s.k. "björngång" (händer och fötter i golvet), ser väldigt skojigt ut!
Nu är det dags att skaffa grindar till trappen...jag fick hjärtat i halsgropen när jag fann Zack klättrandes uppåt och han är ju inte alltför stadig ännu...men han var duktig och stod stilla tills jag kom och kunde hjälpa honom ner.
Så fort vi får igång vårt internet ska jag lägga ut lite nya bilder.

Annars då, vad har mer hänt..?
Inte så mycket faktiskt, har man semester så har man.
Just ja, Zack ska få en till kusin...nån gång i mars tror jag det blir. Och nu så går vi och väntar på att Jess ska få sin lilla bebis, hon är beräknad att få imorgon. Och sen så längtar vi till november, då lilla Savannah Isabella Crowley är beräknad att komma. Åh, ska bli såå skoj!

Nu ska jag se på de stackars små liven som gör bort sig i idol.
På återseende!

2 kommentarer:

Anonym sa...

kul att du är tillbaka i bloggvärlden!

Anonym sa...

Jo, vi langtar valdigt mycket till november! =o) Vad harligt att Zack vaxer sa bra! Men samtidigt skrammande hur fort allt gar. Savannah ar inte ens fodd, och anda sa kanner jag att tiden gar for fort! *skrattar* Puss och Kram F.