onsdag 15 oktober 2008

Sjuklingar och shopping

Ja, vi har/har haft lite sjukstuga här hemma ett tag nu. Zack har varit lite småförkyld en längre tid, men det har aldrig brytit ut ordentligt. Sen blev Micke sjuk och var hemma hela förra veckan. Helgen som var blev Z tätare och väldigt hostig och det dröjde inte länge innan febern var ett faktum. Han börjar dock bli bättre, men då ska väl jag ta över...min hals är ond och jag känner mig allmänt hängig. Men men, det går ju över och vad vore en höst utan förkylningar ? :/

Imorgon blir det i alla fall dagis för lilleman och fotografering står på schemat. Klockan nio kommer fotografen och han/hon ska ta både gruppfoto och enskilda bilder. Spännande! Jag imponeras av skolfotografer som lyckas hålla koll och knäppa bra bilder på så många barn samtidigt, speciellt när barnen är så små och har svårt för att sitta stilla.
Zack är i alla fall nyklippt och stilig, så förhoppningsvis får vi hem fina bilder om nån vecka.

Annars så är jag inne i ett shopping-il just nu...har både varit på stan och shoppat och betällt hem en massa från internet, så nu tror jag det blir shoppingförbud resten av året. Måste ju kunna önska mig något i julklapp också :)

Nu måste jag åka på Ica och handla lite mat, sen blir det lunch och tupplur i soffan (är ledig idag och Z har hållit oss vakna 3 nätter i rad).
Ha det bra!

Inga kommentarer: